duminică, 5 noiembrie 2017

Ruladă cu ciocolată și frișcă

Ingrediente:
5 ouă
5 linguri de zahăr
5 linguri de ulei
5 linguri de făină
extract de vanilie, esență de lămâie
5 g praf de copt
un praf de sare
Pentru cremă:
200 g ciocolată amăruie
250 ml frișcă lichidă
50 g nuci măcinate
Pentru decor:
100 ml frișcă lichidă

Mod de preparare:
Separăm albușurile de gălbenușuri. Mixăm albușurile împreună cu zahărul și un praf de sare până obținem o bezea fermă. Gălbenușurile le amestecăm cu uleiul, vanilia și esența de lămâie, apoi turnăm în fir subțire peste bezea mixând la viteză medie. Încorporăm cu o spatulă în compoziție făina amestecată cu praful de copt. Turnăm în tava tapetată cu hârtie de copt (eu am folosit tava aragazului) și dăm la foc mediu pentru 10-15 minute (se rumenește frumos deasupra când este gata). Rulăm foaia cu tot cu hârtie de copt și lăsăm deoparte să se răcească. Ganache-ul pentru cremă eu l-am pregătit cu 2 ore înainte să aibă timp suficient să stea la rece. Pentru ganache am topit ciocolata în frișca lichidă pe foc. Amestecăm pentru omogenizare și dăm la rece (eu l-am ținut la congelator). Pentru a obține crema fină cu care am umplut rulada am mixat la viteză mare ganache-ul pentru 5 minute. Desfacem foaia de ruladă, întindem uniform crema de ciocolată (eu am oprit puțină cremă de ciocolată pentru ornat), presărăm nuci măcinate și rulăm strâns. Dăm rulada la rece pentru 30 minute. Rulada se orneză cu frișcă și cremă de ciocolată, se porționează și se servește cu plăcere.


Poftă bună!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu